۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

آیا این بدان معناست که امروز زنان نباید در جلسات کلیسایی سخن بگویند ؟


اول قرنتیان باب ۱۴آیه ۳۴ و 35

..
از آیه ۵:۱۱ مشهود است که زنان میتوانند در کلیسا -واز قرار معلوم در جلسات عمومی - دعا و نبوت کنند همچینین از فصلهای 12,14 مشخص است که زنان عطایای روحانی داشته اند و ترغیب میشدند که در بدن مسیح از عطایا استفاده میکنند زنان نه فقط میتوانند بلکه موظف اند در بعد وسیعی در جلسات عبادتی شرکت داشته باشند .
طبق فرهنگ قرنتس زنان اجازه نداشتند در ملاء عام با مردها صحبت کنند .ظاهرا بعضی از زنانی که مسیحی شده بودند فکر میکردند که آزادی مسیحی این حق را به آنها میدهد که در جلسه عبادتی با صدای بلند حرف بزنند ومردها را مورد مواخذه قرار دهند .این موجب بروز تفرقه در کلیسا میشد .بعلاوه ،در آن زمان ،زنان مانند مردان آموزشهای رسمی مذهبی نمیدیدند .زنان ممکن بود طی جلسه عبادتی ،سوالاتی را مطرح کنند که به راحتی میتوانستند پاسخ آنها را در خانه ازشوهران خود بگیرند وباعث به هم خوردن جلسه کلسیا نشوند .پولس برای ایجاد اتحاد ،از زنان میخواهد تا در جلسه عبادتی، آزادی مسیحی خود را نمایش ندهند .اینجا هدف پولس ایجاد اتحاد است ، نه تعلیم درباره نقش زنان در کلیسا ..امیدوارم کامل بوده باشه..
..

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...