۱۳۹۶ فروردین ۲, چهارشنبه

چگونه بايد بشارت بدهيم و خبر خوش نجات را اعلام نماييم.




در بشارت باید دو هدف داشت:
۱- نجات طرف مقابل
۲- رشد او
خیلی ها نجات می یابند و به کلیسا می آیند ولی بعد از مدتی دوباره به دنیا بر می گردند زیرا مراقبت لازم از آنها صورت نمی گیرد.
بشارت همچنین کاری است که پاداش دارد، با نجات هر نفر در آسمان شادی عظیمی اتفاق می افتد. یعقوب يكي از رسولان می گوید اگر باعث نجات کسی شویم گناهان بسیار او آمرزیده شده است (5:19.20) و در کتاب دانیال می گوید :کسانی که بسیاری را به راه راست هدایت کرده‌اند، چون ستارگان تا ابد درخشان خواهند بود (12:3)
بشارت باعث می شود خود ما نیز رشد کنیم و زندگی شادی داشته باشیم ، بشارت باعث گسترش کلیسا و گسترش ملکوت خدا می گردد.
قبل از بشارت دادن بايد براي شخص مورد نظر دعا كنيم تا خداوند قلب او را لمس كند و ما را از روح القدس پر كند تا بتوانيم بشارت خوبي داشته باشيم.
با هر بار بشارت دادن تجربه بسيارى كسب ميكنيم و با هر فردي كه نجات پيدا ميكند اشتياق ما براي نجات انسانها بيشتر و بيشتر مي شود.
بشارت دادن رو می توان از اعضای خانواده و يا دوستان نزديك خود شروع کرد چون آنها کسانی هستند که تغییرات رفتار شما را می بینند.
شهادت بدهید, شهادت دادن یعنی داستان زندگی خودتون رو به طرف بگید و اتفاقهایی که در زندگی جدیدتون شاهدش بودید و تغییراتی که کردید رو بگید.
شما فقط وظیفه بشارت دادن دارید نه متوسل شدن به زور یا التماس کردن.
شما بايد بدانيد كه چگونه مي توانيد به شخص مورد نظر بشارت كلام خدا را بدهيد و از كلمات محبت آميز همانند مسيح استفاده كنيد. و با زور و تند خويى صحبت نكنيد كه باعث رنجش شخص مقابل از مسيح و مسيحيت گردد و نگرش بدى به مسيحيت پيدا كند.
سعي كنيد در بشارت دادن خونسرد باشيد و عجله نداشته باشيد.
پس اولين قدم براى بشارت دادن دعا كردن است
قبل از همه اینها خدا رو شکر می کنیم که چشمهای ما رو باز کرد و از پوچی و اشتباه نجات داد و ازش می خواییم که بتونیم بهتر بشناسیمش و بهمون قدرت و توان راهنمایی مردم رو بده و فرمان زندگی ما رو تو دستاش بگیره.
آمین..

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...