۱۳۹۵ اسفند ۱۸, چهارشنبه

آیا کورتاژ (سقط جنين) در مسیحیت آزاد است؟



یک جنین در شکم مادرش موجودی زنده محسوب می شود او این حق را دارد که به این دنیا بیاید و زندگی کند و ما نمی توانیم به عنوان یک انسان بدون دلیل زندگی اش را از او بگیریم به همین دلیل مسیحیان کورتاژ را رد کرده اند با این که دولت این را برای مردم آزاد گذاشته است.
اما بعضی مواقع ما با سوالات سخت تری مواجه می شویم:
مثلا اگر دختر جوانی مورد تجاوز قرار گیرد و باردار شود و یا اگر یک زن باردار بداند که بچه در شکمش معیوب و یا عقب افتاده است و یا اگر زندگی مادر در خطر باشد تصمیم گیری در این مورد بخصوص برای این اشخاص بسیار سخت است و البته تفاوت بسیاری دارد با اشخاصی که تصادفاً بچه دار می شوند ولی بچه را نمی خواهند.
در مزامیر فصل١٣٩ آيه١٣ تا ١٦ می خوانیم: "تو مرا در رحم مادر نقش بستی و مرا بوجود آوردی تو را شکر می کنم که مرا این چنین شگفت انگیز آفریدی با تمام وجود دریافته ام که کارهای تو عظیم و شگفت انگیز است وقتی استخوانهای من در رحم مادرم به دقت شکل می گرفت و من در این جهان نمو می کردم تو از وجود من آگاه بودی پیش از آنکه روزهای زندگی من آغاز شود تو همه آنها را در دفتر خود ثبت کرده بودی"...

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...