۱۳۹۵ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

شالوم خداوند چیست؟؟


شالوم یعنی سلامتی خداوند, رضایت و خرسندی در تمامی جنبه های زندگی. این سلامتی می تواند به روابط بین المللی و صلح بین ملتها هم خلاصه شود. ( 1 سموئیل 7 : 14 ) و اینکه آرامش و امنیت بین قوم در زمانی که از وضعیت مناسب اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشند.
این شالوم و سلامتی حتی می تواند به حس مطلوب یک شخص در حینی که هیچ گونه ترس و نگرانی نداشته باشد گفته شود.( مزامیر 4 : 8).
عزیزان خدا وقتی آسمان و زمین را آفرید , جهان را در سلامتی خلق کرد. و وقتی آدم و حوا به حرف شیطان گوش کردند و از میوه ممنوعه خوردند, نااطاعتی اونها گناه را به جهان وارد کرد و وقتی این اتفاق افتاد آدم و حوا گناه و شرمنده گی را برای اولین بار در ارتباطشان با خدا تجربه کردند. و سلامتی باطنی اشان را از دست دادند. در واقع این گناه رابطه کامل آنها را با خدا خراب کرد. آدم و حوا لذت لحظه‌ای و موقت خویش را به سلامتی خدا که از آن برخوردار بودند را ترجیح دادند.
به علاوه, رابطه سالم و شاد آدم و حوا بعنوان زن و شوهر هم نیز شکسته شد. چون خداوند آنها را سرزنش کرد و گفت که این نوع گرایش و منازعه بین مرد و زن ادامه خواهد داشت.( پیدایش 3 : 16 )
این یک حقیقت انکار ناپذیر است و شماها امروز این کشمکش اجتماعی را در جر و بحث ها و اعمال خشونت آمیز داخل خانواده ها و در جنگهایی که بین ملتهای مختلف در جهان صورت می گیرد را مشاهده می کنید.
البته هر چند گناه بر زندگی بشر تاثیر گذاشت و سلامتی قوم از آنها گرفته شد , ولی خداوند نقشه "احیای شالوم" را کشید.
احیای سلامتی همانی است که در زندگی و پیغام پسر خدا, عیسی مسیح شاهد آن هستیم. خدا عیسی را به جهان فرستاد تا راه مصالحه بین خدا و انسان ها باز شود. از آنجا که شیطان آغازگر ویرانی سلامتی ما در جهان بود, برای احیای آن سلامتی لازم است بر قدرت او در جهان غلبه شود.
مشاهده میکنید که در دوران عهد عتیق, وعده هایی مبنی بر آمدن سلامتی به جهان آمده(آمدن عیسی) و به مراتب این پیشگویی شده. (اشعیا 9: 6 - 7 ) (حزقیال 34: 25 ).
وقتی هم که عیسی بدنیا آمد, فرشتگان اعلام کردند که سلامتی خداوند به زمین آمده است.عیسی آمد همه بارهایی که مانع ایجاد سلامتی و شالوم به داخل زندگی های ما می شد را برداشت.
ایمانداران عزیز آگاهی از این حقیقت که مسیح به عنوان سرور سلامتی آمد, بطور خودکار سلامتی را به زندگی ما وارد می سازد.البته تجربه کردن سلامتی با خدا مستلزم این است که ما با مسیح از طریق ایمان متحد شویم.
من از خداوند میطلبم در نام عیسی که یکبار دیگر قدمهای شما را در ایمان به عیسی استوار گرداند تا زندگی یکایک شما از شالوم و سلامتی خدا بهره مند گردد

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...