۱۳۹۵ اسفند ۲۷, جمعه

منظور از نشان ماهی چیست؟

. مسیحیان اولیه معاصر بودند با دوران حکومت امپراطوری روم. آنها در انجام فرائض دینی خود نظیر بشارت دادن آزاد نبودند و از کلمه ماهی بعنوان رمز استفاده می کردند.
این کلمه امروزه بعنوان سمبل بکار برده می شود نشان یک ماهی در اتومبیل و یا در زنجیر گردن تنها سمبلی از مسیحی بودن نیست بلکه دارندگان این نشان می خواهند با استفاده از آن نشان دهند که یک مسیحی امیدوار هست که هدایت کردن و صحبت کردن پیرامون مفهوم این سمبل این امکان را به دست می دهد تا شاهدی برای عیسی مسیح باشد.
و كساني بيشتر از اين سنبل بر روي لباس و يا ماشين خود استفاده ميكنند كه بشارت دهنده هستند و كلام خداوند و خبر خوش نجات را به مردم بشارت ميدهند.
همانطور كه در كتاب مقدس در انجيل متى ٤: ١٨-٢٢ ميخوانيم
چون عیسی در کنار دریاچۀ جلیل راه می‌رفت، دو برادر را دید به نامهای شَمعون، ملقّب به پطرس، و برادرش آندریاس، که تور به دریا می‌افکندند، زیرا ماهیگیر بودند. به ایشان گفت: «از پی من آیید که شما را صیاد مردمان خواهم ساخت.» آنان بی‌ درنگ تورهای خود را وانهادند و از پی او شتافتند. چون به راه خود ادامه داد، دو برادر دیگر یعنی یعقوب پسر زِبِدی و برادرش یوحنا را دید که با پدرشان زِبِدی در قایق بودند و تورهای خود را آماده می‌کردند. آنان را نیز فرا خواند؛ ایشان بی‌درنگ قایق و پدر خود را ترک گفتند و از پی او روانه شدند.
‮‮پس كساني كه بشارت كلام را ميدهند و مردم را براي خداوند صيد ميكنند صياد و يا بشارت دهنده خوانده ميشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...