۱۳۹۶ فروردین ۳, پنجشنبه

کتاب رومیان:



از نظر تاریخی ، رومیان موثرترین کتاب، کتاب مقدس می باشد آگوستین با خواندن رومیان در سال 380 میلادی به مسیحیت گروید، اصلاحات پروتستان وقتی پا به عرصه ظهور گذاشت که مارتین لوتر معنی عدالت خدا را فهمید و اینکه عادل به ایمان زیست خواهد نمود.

نویسنده این رساله پولس رسول می باشد. پولس که قبل از ایمان آوردن به مسیح سولس یا شائول نامیده می شد، جزو دوازده حواری اولیه مسیح نبود.

احتمالا، پولس عیسی مسیح را در دورانی که عیسی مسیح بر روی زمین خدمت می کرد و بشارت می داد، شخصا ملاقات نکرده بود. خدمات پولس متشکل است از سه سفر عمده بشارتی که در طی آنها، وی کلیساهای افسس ، فیلیپی ، قرنتس ، تسالونیکی و کلیساهای دیگری را در آسیای صغیر (ترکیه و یونان امروزی) پایه گذاری و بنا نمود.

پولس رسالات متعدد به کلیساها و رهبران کلیساهای مختلف نوشت و بدین وسیله آنها را در کار و خدمت به مسیح تشویق کرد، همچنین به بعضی کلیساهایی که خود پایه گذارش نبود نیز رسالاتی نوشت که رساله رومیان یکی از آنها است. اغلب رسالات پولس قبل از اینکه انجیلهای کتاب مقدس به رشته تحریر در آمده باشند نوشته شدند.

این رساله پس از رسالات اول و دوم قرنتیان نوشته شده است و پولس رسول رساله رومیان را در حوالی سال 55-56 میلادی به مسیحیان روم، پایتخت امپراطوری روم باستان، زمانی که در شهر قرنتس یونان زندگی می کرد، نوشت.

از چگونگی تاسیس کلیسای روم و اینکه چه کسی آن کلیسا را پایه گذاری نمود، اطلاع دقیقی در دست نیست. رساله به رومیان کاملترین بحث و سیستماتیک ترین و مستدلترین ارائه پیام انجیل می باشد. از پایان زندگی پولس اطلاع دقیقی در دسترس نیست ، ولی از قرائن و تاریخ کلیسای اولیه چنین استنباط می شود که وی در سال 67 میلادی و در طی زمامداری نرون امپراطور دیوانه روم، با شمشیر  گردن زدند

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...