۱۳۹۵ اسفند ۲۱, شنبه

آيا نشانه‌های واضحی وجود دارد که شخص با توجه به اين نشانه‌ها بيشتر مطمئن شود که تولد تازه يافته است؟




اگر بچه‌ای را که متولد می‌شود و رشد و نمو می‌کند در نظر بگيريم، بعضی از نشانه‌های تولد تازه را که تولد روحاني انسان  می‌توان در زندگی نوزادان در حال رشد، به شرح زير مشاهده کرد:

١- نوزاد در حال رشد، به شير و به طور کلی به غذا احتياج دارد و برای آن حريص است. شخصی هم که تولد تازه يافته و در حال رشد و نمو روحانی است، به غذای روحانی که کلام خدا می‌باشد، نياز دارد و مشتاق آن است (اول پطرس ٢: ٢).

٢- نوزاد در حال رشد، به شستشو و نظافت احتياج دارد و وقتی خود را کثيف می‌کند گريه و زاری سرمی‌دهد. شخص تولدتازه يافته نيز می‌خواهد از آلودگی گناه دوری کند و زندگی پاکی داشته باشد (اول يوحنا ٣: ٩). اما هرگاه شخص تولد دوباره يافته با گناه آلوده شود، خود را محتاج شستشو و نظافت می‌بيند و با اعتراف به گناه خود و به وسيله خون عيسی مسيح، پاک می‌گردد (اول يوحنا ١: ٧ و٩).

٣- نوزاد، در آغوش مادر خود احساس آرامش و امنيت می‌کند و وقتی بزرگتر شود از بودن با پدر و مادر و گفتگو و رفاقت با آنها لذت می‌برد. شخصی هم که تولد تازه يافته، به بودن در حضور خدا و گفتگو و مشارکت با خدا نيازمند می‌باشد (مزمور شانزدهم: آيه ١١، افسسيان ٦: ١٨، فيليپيان ٤: ٦).

٤- و در خاتمه، چنانکه نوزاد تدريجاً رشد می‌کند و شباهت او به پدر و مادرش بيشتر نمايان می‌گردد، شخصی که تولد تازه يافته به تدریج در مسيح خداوند رشد و نمو می‌کند و از لحاظ روحانی و اخلاقی به شباهت او در‌می‌آيد (روميان ٨: ٢٩، دوم قرنتيان ٣: ١٨).

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...