۱۳۹۵ اسفند ۱۶, دوشنبه

معنی در امنیت بودن چیست؟


َ «احساس امنیت به این معنا است که از زندگی در سر، دست بشویم و در قلب خویش غرق شوم و احساس کنم که محبوب و مقبولم. دیگر مجبور نباشم که خود را مخفی سازم و سرم را به کتاب، تلویزیون، فیلم، بستنی و گفتگوهای سطحی و بیمایه گرم کنم در زمان حاضر بمانم و نه به گذشته بگریزم و نه به آینده گریز زنم، بلکه هشیارانه حواس خود را معطوف به زمان حال سازم احساس آسایش و آسودگی کنم و عصبی و مضطرب نباشم نیازی به این نداشته باشم که دیگران را تحت تأثیر قرار دهم و یا به حیرت آورم و یا جلب توجه کنم دستپاچه و خجالتی نباشم، و این راه جدیدی است برای زندگی کردن با ِ خویشتن خویش و نیز راه جدیدی است برای زندگی در جهان نیز امنیت بدین معنا است که از آنچه در آینده واقع خواهد شد، ترس و تشویشی در دل نداشته و آسوده خیال باشم.احساس کنم که محبوب و ارزنده هستم و مسلط بودن بر خویش را به خودی خود هدف بدانم.»

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...