۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

ایمان مارتین لوتر ایمان را اینگونه توصیف نموده است




:


"ایمان, اطمینانی است به چیزهائی که به آن امیدواریم و اعتقادی است به چیزهائی که نمی بینیم." عبرانیان 1 : 11

مارتین لوتر ایمان را اینگونه توصیف نموده است: " ایمان اعتقاد راسخ, زنده و با شهامت در فیض خدا است."

نخست لازم است که تفاوت شریعت و ایمان را که حیاتی است, بدانیم. در عهد عتیق پیمان خدا با قومش بر اساس شریعت بود و شریعت تنها در اعمال و با انجام احکام شریعتی توصیف می گردد. ما عزیزان ایرانی بر اساس تجربه, بهترین شاهدان شریعت در خشونت, بی رحمی, ضعف و ناتوانی اش می باشیم. زیرا آنچه ما تجربه می کنیم و شاهد هستیم تلاش سرسخت و بی رحمانه مذهبی یان و شریعتی یان (ایمانداران) در کنترل و مجازات ملتی است که همانند تمامی انسان ها قادر به انجام احکام شریعتی نمی باشند و در نتیجه شریعتی یان, همواره نیاز به برقراری گشت ها و چماق بدستان دارند تا بتوانند از طریق ترس, تنبیه, مجازات, و محکومیت و کشتار, ما را به انجام احکام شریعتی وادار سازند. 

کتاب مقدس در رومیان فصل 7 در آیه 6 به ما می گوید: " اما اکنون از قید شریعت آزاد شده ایم زیرا نسبت به آنچه که ما را در بردگی نگاه می داشت, مرده ایم تا به طور تازه ای یعنی به وسیله روح القدس خدا را خدمت کنیم, نه مانند گذشته که از قوانین نوشته شده اطاعت می کردیم.

مسیحیان به خاطر فیض خدا و فدیه یگانه پسرش عیسی مسیح از یوغ شریعت آزدا شده و زیر پوشش فیض قرار دارند, در نتیجه ما از ظلمت, استبداد و خشونت شریعت آزاد گشته و در محبت و بخشش خدای پدر, بدون نیاز به چماق بدستان در ایمان قرار گرفته ایم. زیرا فیض مسیح که نجات را امکان پذیر نمود ما را با حضور و قدرت روح القدس برای رویاروئی با همه چیز مجهز می سازد, و چون روح القدس عیسی مسیح در ما و با ما می باشد, ما قدرت اجرائی احکام خدا را در رابطه با او به دلیل روح القدس داریم.

همچنین خداوند ما در کتاب مقدس در عهد عتیق در حزقیال فصل 36 از آیات 25 تا 27 به ما فرمود: " آب پاک به شما خواهم پاشید و شما از همه آلودگی ها پاک خواهید شد و از همه بتها شما را پاک خواهم کرد. دلی تازه به شما خواهم داد و روح تازه ای در شما خواهم گذاشت و دل سنگی را از شما بیرون می کنم و دلی گوشتی به شما خواهم داد. روح خود را در اندرون شما خواهم نهاد و شما را پیرو قوانین خود خواهم ساخت تا با دقت دستورات مرا بجا آورید."

در الهیات مسیحی فصل 11 عبرانیان "فصل ایمان" نامیده می شود, زیرا تمامی تم این فصل موضوع ایمان است که به روشنی از آیه یک سخن را آغاز می کند, و با استفاده از شخصیت هائی همچون هابیل, خنوخ, نوح, ابراهیم, اسحاق, یعقوب, یوسف و موسی ایمان را که از آغاز بر پایه رابطه با خدا می باشد, عنوان می کند

هیچ نظری موجود نیست:

پیوسته در خداوند شاد باشید، باز هم می‌گویم شاد باشید! مهربانی و ملایمت شما در رفتارتان با دیگران آشكار باشد. آمدن خداوند نزدیک است! ...